Sitatet/Quote:

Books are not made for furniture, but there is nothing else that so beautifully furnishes a house.

Henry Ward Beecher

mandag 15. november 2010

Cherry on Top Award: Tusen takk, Ladybug :)

Min første award (!!!) fikk jeg av Ladybug som står bak bloggen Underhold meg, en blogg jeg går innom så ofte jeg kan, enten det er nye innlegg eller jeg trenger litt inspirasjon! Hun skriver om bøker jeg har hørt om, men det viktigste er at hun skriver masse om bøker jeg aldri har hørt om og som jeg ender opp med å kjøpe og lese..som "The Invisible Mountain" som hun omtalte for en stund tilbake. Den står nå i bokhylla mi og venter.

Det er noen regler jeg må følge når jeg har mottatt denne awarden, og det gjør jeg med glede,. Dette er reglene:

1. Takk den du har mottatt prisen fra
2. Kopier prismerket til bloggen din
3. Fortell hvilke 3 forfattere du regner blant dine favoritter, og nevn en yndlingsbok per forfatter
4. Send prisen videre til 5 mottakere som du føler fortjener den.

Mine 3 favorittforfattere (for øyeblikket) er (i tilfeldig rekkefølge):
1. Audrey Niffenegger: hun skriver veldig fint og er en dyktig forteller! Bøkene hennes er blant mine favorittbøker, men skal jeg kun nevne en blir det "Den Tidsreisendes Kvinne".
2. Haruki Murakami: For en forfatter! Språket han er utsøkt og han er veldig spennende å lese! Jeg har kun lest en bok, "Norwegian Wood", så det får bli min yndlingsbok (enn så lenge). Jeg gleder meg så masse til å ta fatt på "Kafka på stranden".
3. Salman Rushdie: han skriver veldig godt, og til tider veldig vanskelig, noen som gjør at jeg alltid er veldig fornøyd med meg selv når jeg er ferdig med å lese bøkene hans. Min favoritt fra han er "Midnattsbarn".

Jeg sender prisen videre til disse 5 supre bloggerne:
Beatelill
Gjennom ordene
Knirk
Lillesøster
Bokelskerinnen

4 kommentarer:

  1. Jeg vurderte å sette opp Audrey Niffenegger jeg også. "Den Tidsreisendes Kvinne" er helt nydelig!

    Har hørt mye godt om forfatterskapet til Murakami og "Norwegian Wood" har jeg også blitt anbefalt av en venninne. Lurer på om jeg må prøve meg på den en vakker dag :)

    SvarSlett
  2. Hun skriver veldig godt, har du lest "Her Fearful Symmetry"? Den anbefaler jeg på det sterkeste! Helt annerledes enn "Den tidsreisendes...", men litt samme stemningen.

    Og Murakami: Just do it :) Og hvis ikke du leser den selv, så er den uansett er kjempefin julegave til noen som liker å lese. Samme gjelder "Her Fearful...".

    SvarSlett
  3. Tusen takk for awarden! Skal se om jeg kan få på plass et innlegg.

    SvarSlett

Koselig om du vil legge igjen noen ord til meg :)