Sitatet/Quote:

Books are not made for furniture, but there is nothing else that so beautifully furnishes a house.

Henry Ward Beecher

mandag 30. januar 2012

Off the Shelf 2012

I fjor forsøkte jeg meg på denne utfordingen, men av forskjellige grunner så klarte jeg det ikke. Men jeg prøver igjen. Målet er å lese 15 bøker fra bokhylla mi slik den sto 1. januar 2012. Her er listen over bøkene som skal leses (i tilfeldig rekkefølge):
  • Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant, Jonas Jonasson
  • Utskudd, Sadie Jones
  • Fryktlig lykkelig, Erling Jepsen
  • The Invisible Mountain, Carolina De Robertis
  • Stille dager i Mixing Part, Erlend Loe
  • Bel Canto, Ann Patchett
  • Historien om Fru Berg, Ingvild H. Rishøi
  • The Lady and the Unicorn, Tracy Chevalier
  • Doktor Zhivago, Boris Pasternak
  • Baby Jane, Sofi Oksanen
  • Mor og fars historie, Edvard Hoem
  • Siderhusreglene, John Irving
  • Lillelord, Johan Borgen
  • Destroyer, Lars Ramslie
  • Den uendelige historie, Michael Ende
Jeg ble ovverasket over hvor mange spennende bøker som allerede sto i bokhylla mi. Jeg har visst kjøpt endel bøker det siste året :) Nå er jeg godt i gang med den første boken fra listen: "Baby Jane" av Sofi Oksanen.

2 kommentarer:

  1. Ikke værst liste det da:)Kos deg med bøkern:)

    SvarSlett
  2. Takk! :) Jeg gleder meg til å jobbe meg gjennom de.

    SvarSlett

Koselig om du vil legge igjen noen ord til meg :)